Leerstijlen & methodieken

Beide stichtingen hebben basisscholen met uiteenlopende leerstijlen: Montessori, Dalton, ‘De brede school’, regulier onderwijs en in het bijzonder de ‘School of Understanding’. AWBR heeft met o.a. “The School of Understanding” een innovatieve leerstijl en methodiek ontwikkeld wat “de complete mens centraal stelt”.

De School of Understanding maakt gebruik van het PERMA-model om aan de bouwstenen van welbevinden en geluk te werken. De P staat voor positieve emotie: de kinderen leren om kansen te zien en positief te zijn. De E staat voor engagement: iets wat je zo graag doet, dat je er helemaal in op kunt gaan. De R staat voor relaties: relaties in een groep zijn belangrijk. Op een fijne en veilige manier een relatie opbouwen, dat is een voorwaarde voor groei. De M staat voor meaning: het maakt de kinderen bewust dat ze ertoe doen en dat ze verantwoordelijk voor zichzelf zijn en iedereen in hun omgeving. Ten slotte staat de A voor achievement: want zonder uitdaging is er natuurlijk niks aan. 

Met dit model als belangrijke theoretische basis wil de school de kinderen handvatten geven voor het leven. Zodat ze, ook nadat ze de school hebben verlaten om weten te gaan met de hobbels, gaten en hindernissen die het gemiddelde levenspad nou eenmaal kent. Het huidige onderwijs is regelmatig alleen gericht op het vergaren en aanleren van kennis. Dat doen ze bij de SOU ook, maar daarnaast proberen ze kinderen kennis te laten maken met hun eigen vermogens om van het leven wat moois te maken.

De vacatures

Stichting AWBR

Leerkrachten voor de onder- en bovenbouw  

Bos en Lommerschool

Leerkracht voor groep 3

Annie M.G. Schmidtschool

Stichting STWT

Leerkracht middenbouw

SBO De Kans

Leerkracht onderbouw

7e Montessorischool

Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf altijd op de hoogte van de laatste nieuwtjes en vacatures in het basisonderwijs in Amsteram-West.

Inschrijven

Pin It on Pinterest

Share This